Nadrabiamy zaległości – czerwcowy spotting na Jasionce i Okęciu.

Dawno mnie tu nie było. Prawie miesiąc minął od napisania ostatniego posta a to zdecydowanie za dużo przerwy. Szczęśliwie sesja już za mną i mogę rozkoszować się kolejnymi 4-miesięcznymi wakacjami. 🙂

3 czerwiec 2013/ Jasionka Airport

3 czerwca postanowiłem po raz ostatni przed wakacjami odwiedzić Jasionkę. Po dość deszczowej pogodzie, udało się trafić na jeden dzień przerwy, choć chmury były, to przynajmniej nie padało.
I tak na początek zrobiłem zdjęcie zabytkowej Iskrze, stojącej tuż przy hangarach aeroklubu rzeszowskiego:

Następnie udałem się piechotą do terminala skąd wykonałem resztę zdjęć.
Przyleciał opóźniony Dash Q400 z Warszawy SP-EQH:

Nie zabrakło także ulubionego przez wszystkich Ryanaira…

…oraz Lufthansy CR7 D-ACPI

Na osłodę przyleciała prywatna Cessna Citation 510 Mustang SP-KHK

7 czerwiec 2013/ Warszawa Okęcie

Zdążyłem wrócić do domu i od razu ciągnęło mnie na spotting na Okęcie. Pogoda zmienna była, ale udało się upolować słoneczny dzień. Wybrałem się pod wieczór, celem sfotografowania przylotu McDonnella Douglasa MD11F latajacego dla firmy kurierskiej UPS. Jak się potem okazało, przyleciał także Aeroflot A320 w specjalnym malowaniu retro. Oto kilka fotek z tego ciekawego wieczoru:
UPSik:

Aeroflot retro:

Air Berlin Dash Q400:

Lufthansa A319 – ledwo mi się zmieściła na 18mm. 🙂

Biznes – Embraer 505 Phenom 300

oraz kilka fotek „pod słońce”
Austran Arrows F100

Swiss Avro RJ100

i na koniec polski akcent
LOT B734

To by było na tyle z tych dwóch dni spottingu. Jednakże jak wskazują obecne wieści, ten tydzień może być jednym z najciekawszych spottersko tygodni w Warszawie, spowodu przylotu niezwykle rzadkiej maszyny, a także kilku rządowych samolotów w tym z Japonii.
Tymczasem kończę pisać tego posta, jutro wstaję o 4 rano, aby dotrzeć na 5 rano na podejście do pasa 11 i sfotografować poranne przyloty samolotów cargo.
Dobranoc! 🙂

Dodaj komentarz