Poranne cargo i Dreamlinery trzy.

12 czerwiec 2013 / Warszawa Okęcie

Udało się. Pierwszy raz w tym roku wraz z moim kolegą, spotterem wybrałem się na lotnisko tuż po wschodzie słońca, aby sfotografować przyloty samolotów towarowych na Okęcie.
Moim celem był McDonnell Douglas MD11F latający dla UPS, Boeing 737-300F Blubird Cargo, oraz Boeing 737-300F TNT. Z reguły zamiast Bluebirda przylatuje DHL na Boeingu 757-200F, jednakże od czasu do czasu, na zastępstwo wysyłany jest któryś z samolotów  linii: Bluebird, Swiftair, Cargoair. Widząc wcześniej w rozkładzie wpisany 737, zamiast 757, miałem nadzieje na pojawienie się samolotu w pięknym, niebieskim malowaniu. I udało się – był to właśnie Bluebird Cargo 🙂

Oto on, przyleciał punktualnie zgodnie z rozkładem, czyli o 5:40

Następnie pojawił się standardowo MD11F:

A po nim trzecie cargo, TNT.

Minęło trochę czasu, stanęliśmy więc na osi pasa 11, tuż przy światłach ILSu i fotografowałem co ciekawsze przyloty.
ATR 42 CSA
Airbus A319 Austrian Arrows
Saab 240 Sprintair
Boeing 737-700 ElAl
Avro RJ100 Swiss

Miał być jeszcze taki sam kadr przylatującego 787 SP-LRC… miał być, niestety w momencie fotografowania jego przylotu wystąpił bliżej mi nieznany błąd karty pamięci i żadne fotki się nie zapisały. Jak się okazało później i tak miałem możliwość zrobienia podobnego kadru.
Gdy słońce przesunęło się na nieboskłonie, podjechałem na górkę przy straży. Stamtąd udało mi się złapać takie maszyny jak Lotowski 767, 787, Emirates A332, a także przyleciała Arkia Israeli Airlines na Embraerze 195 z premierem Izraela, Benjaminem Netanyahu na pokładzie.

A320 Bingo Airways
MD11F UPS
Boeing 787-8 Dreamliner LOT SP-LRA
Boeing 767-300 LOT
Airbus A330-200 Emirates
Boeing 737-800 Pegasus Airlines
Casa C295 Polskie Siły Powietrzne
Arkia Israeli Airlines Embraer 190-200. Premier Izraela na pokładzie.
Po przylocie Arkii na skanerze usłyszeliśmy o zbliżającym się kolejnym Dreamlinerze. Podjąłem więc drugą próbę i pojechałem znów w okolicę osi pasa, aby ponownie złapać 787 w tym kadrze, jaki wcześniej sobie upatrzyłem, lecz nie dane było mi go zachować.
Boeing 787-8 Dreamliner LOT SP-LRB
Już mieliśmy wracać do domu, poszliśmy kupić sobie coś do jedzenia w pobliskim sklepie, gdy kierunki operacji zostały odwrócone. Także, aby zobaczyć jak się rozwinie sytuacja poszliśmy na górkę tuż przy pasie 11, najbliższą od ulicy Krakowskiej. Był to strzał w dziesiątkę że zostaliśmy. W ciągu 15 minut startowały dwa Dreamy oraz starszy Benek 767. Pięknie wygląda wingflex w 787 🙂
Boeing 767-300 LOT SP-LPA
Boeing 787-8 Dreamliner SP-LRC
Boeing 787-8 Dreamliner SP-LRA
I tak oto minęło błyskawicznie, prawie 8 godzin na lotnisku. Po LRA zwinęliśmy się do domu. Czwartek jest przerwą od spottingu, bo cały weekend zapowiada sie obficie 🙂
Do zobaczenia!
Skomentuj

