Premier Japonii i Szczyt Grupy Wyszehradzkiej.

  15 czerwiec 2013 / Warszawa Okęcie

Ten weekend zapowiadał się doskonały, już kilka tygodni wcześniej. Na 15 czerwca zapowiedziany był przylot premiera Japonii – Shinzo Abe. Zawsze japońska świta rządowa kursuje jednym, lub dwoma specjalnie przystosowanymi Boeingami 747. Przyleciał tylko jeden, ale i tak to wystarczyło, aby pojawił się uśmiech na twarzy.
Kilkanaście minut po godzinie 18, lekko opóźniony wylądował na pasie 11 warszawskiego lotniska. Tłum jaki był zgromadzony na pierwszej górce przerósł moje oczekiwania i jednocześnie żałowałem, że nie wziąłem drabiny, aby uniknąć problemu, z zasłoniętym kadrem. Szczęśliwie udało mi się zrobić zadowalające mnie zdjęcia.

Przy okazji przylotu 744, złapałem jeszcze 2 Dreamlinery – ile można, nudny się już zrobił, tyle lata 😛

Smartwings Boeing 737-800
Aegan Airlines Airbus A320

Jak się okazało, niedziela była jeszcze ciekawsza, a to za sprawą dwóch ciekawostek.

16 czerwiec 2013 / Warszawa Okęcie 

Tego dnia był zaplanowany szczyt Grupy Wyszehradzkiej, czyli premierów 4 państw – Polski, Słowacji, Czech oraz Węgier. Z uwagi na to, że premier Słowacji zawsze lata na Tupolevie Tu154M – maszynie niezwykle pięknej, a niestety już rzadkiej – nie mogłem przegapić tego dnia. Również dlatego, że do tej pory nie miałem dobrego zdjęcia żadnego Tu154. Wieczorem przyleciała jeszcze większa ciekawostka – wykonująca lot z Florencji linia Volotea, puściła na tą trasę Boeinga 717, chyba równie rzadkiego co T154 obecnie, jednakże są to zupełnie różne samoloty.
Na lotnisko udałem się na górkę przy lotniskowej straży pożarnej i chwilę po moim przyjeździe przyleciał czeski premier. Niestety ze względu na gorące powietrze, które falowało bardzo mocno, zdjęcie jest dość mocno zniekształcone.

Następnie pół godziny później przyleciała słowacka Tutka. Na ten moment czekałem od dawna 🙂

Startował w między czasie jeden 787, ale jeszcze nawet go nie obrobiłem, bo koncentrowałem się tylko na tych wyjątkowych gościach tego dnia. Pojechałem do domu, lecz pojawiłem się na górce przy Media Markcie ponownie około 18. Pogoda cały dzień była bardzo ładna, niestety na koniec dnia, zebrały się gęste chmury i zasłoniły słońce, w związku z tym zdecydowałem się na przemieszczenie na słynną miejscówkę przy Wirażowej. Nie zdążyliśmy na odlatującego Czecha, ale nic straconego, jeszcze nie raz przyleci.
Po kilkunastu minutach pojawiła się Tutka ponownie, kołująca na start. Słońce ledwo się przez chmury przebijało, ale kadr taki jak chciałem udało mi się zrobić. Niestety jakością nie powala i czas zacząć zbierać na nowy, jaśniejszy obiektyw.

 Obyśmy poniższy widok, mogli obserwować jak najdłużej…
 

Parę minut po godzinie 19:30 ruszył się z miejsca także B744 z japońskim premierem na pokładzie. Wylatywał do Belfastu na spotkanie 8 najpotężniejszych gospodarek świata. Niezbyt jasno wygląda przyszłość 747 w perspektywie długoterminowej, a jest to mój ulubiony samolot, także każde zdjęcie, każdy przylot jest bezcenny.

To nie koniec ciekawostek tego dnia. Chwilę przed 19 przyleciał B717, można powiedzieć że brat bliźniak MD-8x, aczkolwiek wprawne oko spottera już na pierwszy rzut oka, odnajdzie wiele szczegółów różniących oba modele. Poniższe zdjęcie – przedstawiające 717 chwilę przed startem – jest dla mnie niezwykle cenne, bo jest to pierwsze moje zdjęcie tego modelu w całej mojej dość krótkiej, bo niespełna 3 letniej historii spotterskiej.

I tak oto zakończył się ten niezwykle ciekawy i piękny dzień, oby jak najczęściej nas odwiedzały takie rodzynki 🙂 Jest jeszcze wiele maszyn, które bardzo chciałbym złapać, zanim na zawsze zejdą z nieba. Jest to m.in. Lockheed L1011 Tristar, Ilyushin IL62, Tupolev Tu134, Vickers VC10 i jeszcze w sumie mógłbym wymieniać dalej… 🙂

Do miłego!

Skomentuj

