Z wizytą w Wiedniu – lipiec 2013.

W trakcie podróży na Słowenię, na studencką konferencję, gdzie miałem okazję poznać wiele osób z całego świata, zawitałem na lotnisko w Wiedniu. Spędziłem tam dwie noce i mam mieszane odczucia co do spottingu tamże.
Zacznę od plusów. Dwie miejscówki dostepne 5 minut od terminalu, położone na 8 pietrze parkingu dają nam bezproblemowy widok na dwie płyty – jedną po stronie wschodniej, drugą po stronie południowej. Zdjęcia nocne można robić bezproblemu, dlatego też zabrałem ze sobą statyw aby zrobić trochę nocniaków. Do kolejnych plusów mogę zaliczyć ciekawe linie i samoloty, ale bez przesady. W trakcie mojego pobytu z najciekawszych maszyn udało mi się złapać: B74F Asiana Cargo, A343 China Airlines, A332 Eva Air, A332 Turkish Airlines, B76F Star Air, B763 Omni Air International, A345 Emirates. Podczas pobytu na lotnisku zbawienny był darmowy dostęp do internetu, oraz lokalny supermarket Billa, gdzie mogłem dokonać zakupów za przyzwoitą cenę.
Przechodząc do minusów. Terminal zlokalizowany jest na północ od pasa, a więc praktycznie cały czas jest pod słońce. Do tego dochodzi nieuniknione falowanie rozgrzanego powietrza – niezależnie czy jest to zima czy lato, falowanie będzie, bo pochodzi od silników i APU samolotów stojących na płycie. Dlatego też, miejscówki na parkingu kiepsko się spisują za dnia. Kolejnym niesprzyjającym elementem jest odległość od pasa startowego. Drogi kołowania są całkiem ok, natomiast aby złapać A320 w powietrzu przyda się coś w okolicy 400mm aby wypełnić kadr.
Dobre miejsca do spottingu, czyli te znajdujące się po drugiej stronie pasa, są niestety dość daleko oddalone od lotniska i trzeba przejść spory kawał aby dotrzeć na miejsce. W podróży towarzyszyła mi walizka i po jednej nocy byłem zbyt zmęczony, aby iść taki kawał. Może kiedy indziej. W każdym bądź razie podsumowując – bez środka lokomocji (taksówki, roweru, własnego auta) nie ma co liczyć na dobre fotki – chyba że się robi zdjęcia z samego rana, ma się obiektyw robiący porządne zdjęcia na ogniskowej powyżej 300mm i trafi się na część nierozgrzanego powietrza. Dla osób wybierających się na to lotnisko polecam tą stronę: http://www.vap-group.at/ Można tu znaleźć szczegółowe informacje na temat miejscówek spotterskich, a także rozkład lotów na 24h do przodu z uwzględnieniem maszyn cargo, oraz typem samolotu – bardzo przydatne.
Poniżej przedstawiam Wam niektóre zdjęcia z tego lotniska. Po resztę zapraszam na mój profil na flickr.com – http://www.flickr.com/photos/andmal/

Asiana Cargo B74F
China Airlines A343
Star Air B762F
Eva Air A332
UPS B763F
Emirates A345
Bonus. Mijanka złapana w Lublanie. Aegan A320 + WizzAir A320

Po więcej zapraszam tutaj: http://www.flickr.com/photos/andmal/sets/72157634617174519/
Okęcia nie widziałem już kawał czasu i wygląda na to, że nie zobaczę go jeszcze przez kolejnych kilka dni, gdyż następny tydzień spędzam w Bieszczadach.
Do zobaczenia!

Skomentuj

