Kto rano wstaje… ten się nie wysypia….

Warszawa Okęcie / 29.07.2013

Po powrocie z wyjazdów zatęskniłem za „domowym” Okęciem. Postanowiłem się wybrać w poniedziałek o świcie. Była to jedna z ostatnich okazji w tym roku aby złapać poranny przylot Boeing 757 w barwach UPS. Przylatuje on rozkładowo o 4:50, ale loty cargo rządzą się swoimi prawami i często przylatują wcześniej/później. W poniedziałek słońce wstawało już w okolicach godziny 5, także dlatego jest to jeden z ostatnich poniedziałków, gdy da się jeszcze zrobić niezłe zdjęcie – później staje się już za ciemno. Na miejscu byłem o 4:30, spałem dwie godziny, niestety nie dało się spać gdy na zewnątrz było 23 stopnie…
Gdy przyjechałem na lotnisko, niestety zauważyłem że wschodu słońca nie ujrzę, bo wschodnia część nieba była przykryta chmurami. Podjechałem dlatego na górkę przy pasie 11 i stamtąd sfotografowałem przylot dwóch samolotów cargo – wspomnianego wcześniej UPSa, oraz operującego dla DHLa, Boeinga 737-300F linii Swiftair. Jak potem spojrzałem na zdjęcia, doszedłem do wniosku, że lepiej byłoby pójść na parking przy OBI i tak też zrobiłem, biorąc pod uwagę iż słońce powoli wychodziło spoza chmur.

Boeing 757F UPS
Boeing 737F Swiftair

Będąc na parkingu przy OBI sfotografowałem dwa czareter – Smartwings oraz Small Planet.

Airbus A320 Small Planet
Boeing 738 Smartwings

Następnie widząc iż nie ma żadnego samolotu w kolejce udałem się w kierunku budynku odpraw celnych dla tirów – stamtąd można robić starty samolotów z pasa 11, mając je ładnie oświetlone porannym słońcem.

Boeing 738 Travel Service
Boeing 737 KLM
Wizzair A320
Enterair B738
Wizzair A320
Aviatrans Kiev A320
TNT Airways B733F
Travel Service B738
LOT Embraer 195
Lufthansa Airbus A319
Eurolot Bombardier Dash Q400
Air France Airbus A320
Private jet Cessna 560XLS
Sprintair Saab 340
Boeing 733F TNT Airways

Nie ukrywam, że jest to jedna z moich ostatnich bardziej lubianych miejscówek, z uwagi na ładne światło i w zasadzie bezproblemowe fotografowanie – przeszkadzać może jedynie siatka, ale moim zdaniem tylko w wypadku lądujących samolotów. W najbliższym czasie postaram uaktualnić swój spis złapanych samolotów, który możecie przejrzeć. Link do niego znajduje się tuż pod głównym nagłówkiem bloga.
Jutro wyruszam na chwilę do województwa warmińsko-mazurskiego. Liczę że uda mi się odwiedzić słynne lotnisko Szczytno-Szymany.

Do zobaczenia!

Skomentuj

