Mam marzenie. A Ty?

Kilka dni temu zawitałem po 2 miesiącach ponownie do Rzeszowa. Musiałem załatwić kilka spraw na uczelni związanych z moim wyjazdem ( o tym opowiem na końcu) oraz była jeszcze jedna przyczyna do odwiedzenia stolicy Podkarpacia. Tego dnia było zaplanowane specjalne wydarzenie na rzeszowskim lotnisku. Dwóch chorych chłopaków, pasjonatów lotnictwa chciało spełnić swoje marzenia – jeden marzył o zobaczeniu świata z lotu ptaka, natomiast drugi z nich marzył o teleobiektywie do fotografii lotniczej i reporterskiej. Ja, jako przedstawiciel mojego stowarzyszenia EPRZ Spotting Team, zostałem zaproszony przez lotnisko do udziału w tym wydarzeniu. Moja rola polegałaby na rozmowie z chłopakiem (Kubą), który miał dostać teleobiektyw, o lotnictwie, fotografii i spottingu. Całe wydarzenie było możliwe do zrealizowania dzięki działaniom i staraniu Fundacji Mam Marzenie.

Do Rzeszowa dotarłem o 5 rano – jechałem nocnym kursem Polskiego Busa. Chyba jak większość osób, nie przepadam za nocnymi podróżami autobusem, lecz niestety nie miałem innego wyjścia. Wycwaniłem się nieco, gdyż usiadłem na miejscu inwalidzkim na dolnym pokładzie. Miejsce to cechuje się znacznie większym miejscem na nogi, a więc podróż byłaby bardziej komfortowa.  Tu już studzę oburzenie niektórych – upewniłem się, że nie ma nikogo kto by rzeczywiście potrzebował zająć to specjalne miejsce i dopiero potem je zająłem ;).

Poranki po przyjeździe o 5 rano zawsze są ciężkie – musiałem czekać 3 godziny na autobus na lotnisko. Czas zabiłem na dworcowej poczekalni oraz w McDonaldzie.

Około godziny 10 weszliśmy na płytę lotniska. Na wydarzeniu obecni byli przedstawiciele lotniska, wolontariusze fundacji oraz przedstawiciele mediów (TVP Rzeszów, Radio Rzeszów oraz lokalna prasa).

Plan był następujący – Robert (chłopak od latania) miał przylecieć do Rzeszowa z Mielca. Natomiast Kuba był już od razu na miejscu i razem z nami i swoimi rodzicami wszedł na płytę. Na powyższym zdjęciu, Kuba pozuje do kamery.

Około 11:00 przyleciał Robert na pokładzie Pipera Seneca PA42 nalezącego do Royal-Star Aero.

Po wylądowaniu rozpoczęła się część oficjalna – wręczenie dyplomów, zdjęcia, wywiady.

Kuba otrzymał teleobiektyw – Sigmę 50-500mm, czyli dokładnie ten sam o którym ja niegdyś marzyłem! Widać chłopak zna się na rzeczy 😉

15010552860_2ce72a134f_o

W międzyczasię wykonałem szybką sesyjkę Piperowi.

Lotnisko przygotowało dla nas jeszcze jedną atrakcję – pokaz możliwości pojazdu gaśniczego stacjonującego na lotnisku. Na sam koniec zwiedziliśmy cały terminal pasażerski.

Radość jaka emanowała od uszczęśliwionych chłopaków w bardzo pozytywny sposób wpłynęła również na nas. Warto pomagać! Relacja z tego wydarzenia dostępna jest pod tym linkiem – http://www.tvp.pl/rzeszow/aktualnosci/spoleczne/kuba-z-krosna-i-robert-z-mielca-spelnili-swoje-marzenia/16772103

Przy okazji udzieliłem również wywiadu dla Radia Rzeszów, lecz niestety nigdzie nie mogę znaleźć nagrania.

Nieszczęśliwie nie udało mi się załatwić wszystkich spraw na uczelni, a w Rzeszowie nie pojawię się już w tym roku. O tym tu jeszcze nie pisałem, aczkolwiek wspomniałem już o tym na stronie głównej mojego bloga – 3 rok studiów spędzę w Wielkiej Brytanii, na University of Huddersfield! Huddersfield położone jest około godziny jazdy od Manchesteru i pół godziny od Leeds. Bardzo się cieszę na okoliczność tego wyjazdu i możliwości zdobycia brytyjskiego licencjata w zaledwie 1 rok! Do Polski wrócę na kilka dni na święta. W lutym lub marcu, prawdopodobnie pojawię się na tydzień w Rzeszowie, aby odbyć kurs i zdobyć certyfikat z planowania lotniska w programie ArcPort. Do Manchesteru zmykam już w przyszłym tygodniu – w piątek, 19 września. Będę leciał porannym lotem Brussels Airlines do Brukseli, a następnie mam godzinę przesiadki na samolot do Manchesteru, również Brussels Airlines. Planowo rejsy te będą obsługiwane przez Avro RJ100 oraz Airbusa A319.

Następny wpis przewiduję już po mojej przeprowadzce do UK. Zatem do zobaczenia i trzymajcie kciuki!

 

Skomentuj

